Vi använder oss av cookies för att göra din upplevelse bättre.

En köttprovning som gav mersmak

Det anrika företaget Johan i Hallen säljer kött, charkuterier, vilt och fågel och har varit med på GastroNord i många år. På förra årets mässa bjöd de bland annat in besökarna på köttprovning runt ett stort middagsbord.
– Det blev verkligen positivt mottaget. Vi hade enormt många besökare i vår monter som var uppbyggd lite mer som en arena, med en lite större yta, berättar Martin Eriksson, försäljningschef på Johan i Hallen, och fortsätter:
– När vi steker eller serverar kallskuret blir det ett otroligt sug i montern. Ju mer vi bjuder, desto gladare blir gästerna.

För Johan i Hallen är det viktigt att en mässa ska vara rolig. Både besökare och utställare ska känna inspiration och glädje och det ska vara en positiv mötesplats som skapar energi – då mår alla bra, menar Martin.
– Den personliga kontakten, människa till människa, är otroligt viktig för oss och på GastroNord kan vi nå varandra på riktigt, säger han och fortsätter:
– Vi är ett litet land och vi påverkar varandra enormt mycket. Därför är det viktigt att ta väl hand om varenda besökare och inte minst, få studenter att känna att det här är den roligaste branschen som finns.

Hur tänker ni inför GastroNord 2018?
– Vi planerar att bygga upp något helt nytt, och dessutom försöka få fler utställare med oss. Vi vill förmedla känslan av att gå på ett mattorg i Madrid eller Gamla Stan. Man ska kunna mingla, äta, mysa och upptäcka nya smaker på ett härligt sätt. Mötesplatsen är extra viktig i dag eftersom alla är så digitala. Vi ska satsa på att få till den där sköna mötesplatsen.

Martin Eriksson på Johan i Hallen tipsar:
Få ut så mycket som möjligt av GastroNord:
1. Bjud in besökarna till att smaka och dofta.
2. Ha en inbjudande monter, välkomna med öppna armar och ett öppet sinne.
3. Alla är lika viktiga – krögare som studenter.


Foto: Rickard Karlsson